http://www.nwohavaintoja.blogspot.com/2924455.html>

keskiviikkona, toukokuuta 25, 2016

Terveiset Juha Kurviselta



Olin eilen puhelimitse yhteydessä Juha Kurviseen ja hän laittoi tällaiset terveiset.


Kirjailija Juha Pekka Kurviselta terveisiä. ”Monet ystävistäni sukulaisisani ja bloginlukijoistani ovat olleet huolissaan mutta kaikki on hyvin Olen nukkunut n. 9 tuntia/vuorokaudessa ja mieleni on tasapainossa.

Ainoa ongelma elämässäni tällä hetkellä on se, että minä olen sanavapausvanki omassa kotimaassani. Osaton ylilääkäri on tehnyt kirjallisen käskyn, jonka mukaan minulta on riistetty hallustani älypuhelin, internetin käyttöoikeus ja kaikki muutkin kommunikointivälineet.

Siksipä nyt parhaillaan kirjoitan lyijykynällä A4-papereille neljättä teostani nimeltään Hard Rock Kupittaa tositarinoita hullujen huoneelta, lakimieheni Jyrki Kiianlinna Maarianhaminassa hoitaa parhaillaan kaikkia kanteluita Itä-Suomen käräjäoikeuteen. Virallinen edunvalvojani ja ystäväni Kauko ”Puutohtori” Huohvanainen hoitaa parhaillaan kaikkia asioitani, jopa niin että huomisessa hoitokokouksessamme itse en puhu sanaakaan, vaan kauko puhuu. 

 

Syy on seuraava, minä olen virallisissa ylilääkärin virallisissa papereissa, joten minun tositarinoita ei usko kukaan. Mutta Kauko on todistetusti terve, joten ylilääkäri  on pakko uskoa häntä.

Koko tilannehan lähti siitä, että minä olin isäni luona kanssa katsomassa Suomi – Tanska jääkiekko-ottelua ja tilanne oli 2-0. Samalla kirjoitin teostani, kunnes poliisi piiritti koko isäni asunnon. Syytä en vielä tiedä, mutta minut väkivalloin pakotettiin Ilomantsilaisen terveyskeskuslääkärin eteen, joka ei uskonut sanaakaan mitä minä sanoin.

Ehdotin lääkärille sopimusta, että hän ensin lukisi kädessä olevani skeptikkon numeron pääkirjoituksen. Jolloin lääkäri olisi tiennyt kuka minä olen. N. 30 vuotias terveyskeskuslääkäri kieltäytyi tästä kunniasta ja ajoi minut pois vastaanotoltaan. Ennen kun hän ajoi minut pois hän sanoi minulle ”minä konsultoin nyt viisaampia”. Sen jälkeen odotin puoli tuntia rauhallisesti, kunnes hän kutsui uudestaan vastaanotolleen ja hän sanoi ”teen sinusta m1-tarkkailulähetteen”. En tiedä mitä lähetteessä lukee, koska kirjallisesta pyynnöstäni huolimatta se oli minulta salattu.

Sen jälkeen kaksi poliisia pakotti minut ambulanssiin, joka ajoi tänne Paiholan mielisairaalaan. Sen jälkeen minua tarkkailtiin lain vaatimat neljä vuorokautta, jonka aikana minä olin omasta mielestäni Paiholan osaston rauhallisin potilas. Koska minä kirjoitin Paiholan Paihot blogia ja tästä syystä että olin rauhallisin potilas Paiholan ylilääkäri määräsi minut pakkohoitoon laittomasti, koska olemme edunvalvojani kanssa selvittäneet, että mitkään mielenterveyslaissa sanotut kriteerit pakkohoitoon eivät täyty.

Minulla ei ole virallista mielenterveysdiagnoosia vieläkään, koska siitä edelleen kiistellään. Turussa on menossa neurologi vs. Psykiatri -kamppailu. Neurologi väittää, että minulla on päähän kohdistuneen nyrkiniskun johdosta tullut aivovaurio, joka on johtanut elimelliseen kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja pysyvään keskittiskyky, tarkkaavaisuus ja muistihäiriöön, mutta psykiatri on täysin eri mieltä.

Psykiatrin mielestä minä olen vuodesta 1998 lähtien ollut ”hullu”, koska silloin sairastin lievän masennuksen, josta selvisin retkipyöräilemällä ilman lääkitystä.

Diagnoosini on niin monimutkainen, että suomen johtavat asiantuntijan taistelevat siitä. Mutta jos kysytään minut hyvin tuntevilta kavereilta, niin minulla on kotonani kymmeniä heidän kirjoittamiaan lausuntoja henkilötunnuksineen, jossa he mm.

A1-osastoseikkailujeni aikana vierailuaikojen puitteissa ovat kirjallisesti todistaneet, että luonteeltaan tuollainen hullu taiteilija se on aina ollut. A1:n ylilääkäri Teija Nummelin repi kaikki nämä kaverieni todistukset silmieni edessä ja heitti ne roskakoriin ja huusi ”täällä ei kaverit päätä kuka on hullu, vaan minä päätän!”. Suutuin ja karjalaiseen tapaan löin nyrkin pöytään kesken hoitoneuvottelun, jolloin minut raahattiin välittömästi eristysselliin hoitajien toimesta.

Mutta jos minulta itseltäni kysytään, niin omasta mielestäni minä olen täysin terve. Psykiatria on sekoittanut kais eri asiaa yhteen asiaan, olen nimittäin luonteeltani hullu taiteilija siksi, että taiteilijanimenikin on CrazyFin, mutta omasta mielestäni minä olen mieleltäni terve. Psykiatri luulee, että olen mieleltäni hullu. Eli ovat sekoittaneet minun mieleni ja luonteeni samaan diagnoosiin.

Fakta on kuitenkin se, että tällä hetkellä minä olen ammattikirjailija ajatusviiva seuraavan teoksen kustantaja on jo kirjallisesti sovittu ja minä olen sananvapausvanki omassa kotimaassani. Koitan silti ottaa tämän asian positiivisesti ja siksipä juuri parhaillaan olen työn touhussa. Minusta ei tarvitse olla huolissaan, koska kaikki on parhaillaan todella hyvin.” t. Juha 24.5.2016

ps. parhaillaan minua pakkolääkitään Zyprexa nimisellä kemiallisesti laboratorioissa kehitetyllä lääkeaineella ja en tiedä miksi. Kieltäydyin lääkityksestä jolloin omahoitajani sanoi, ettei se kannata. Hän lopuksi lisäsi jos kieltäydyt säntöjen mukaan päivystävä lääkäri tulee paikalle ja toteaa tietokoneelta lääkityksesi jonka jälkeen sinun on se pakko ottaa. Jos vielä silloin kieltäydyt se laitetaan piikillä perseeseen eristyssellissä. Siksipä sain juuri sain hetki sitten kehooni lisää Zyprexaa. Lakimieheni Jyrki Kiianlinna on vaatinut kirjallisesti kaikki tapausta koskevat lähetteet ja potilaskertomukset, mutta pyyntöön ei olla toistaiseksi suostuttu.